Resa till Tranås skinnberedning 12 september 2011


Vi åkte från Äppelbo kl 6 på morgonen, jag var så rädd att jag inte skulle vakna så jag sov
nästan inget på natten, men jag vaknade och var nere i Äppelbo i rätt tid och klev på Barbros
Buss och sen bar det av mot Tranås i regnvädret, men var gör det när man är med trevliga
vänner. Denna bild är från skinnberedningen(VD:n för företaget bild) kommer inte ihåg namnet.



Här har fårskinnen tvättats, det är ett hantverk rätt igenom, har aldrig förstått
att det är så många moment från det skinnet kommer till beredning till dess
det är klart. Förstår nu att skinnen är så dyra.
Nu är skinnen klara för leverans till fårägaren, jag har aldrig sett så många
fina fårskinn. Maria och Britta från Glagården i Dala-Järna fick hämta skinn
som dom skickat dit tidigare, dom var bland det finaste fårskinn jag sett.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0